پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 118453
چهارمحال و بختياري داراي قابليت خوبي در توليد محصولات ارگانيک است/ در حوزه کشاوزي بايد کارهاي زيادي انجام داد
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 2784

 به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار دکتر حسن روحاني در جمع عشاير و روستائيان اين استان اظهار کرد: عشاير و روستائيان نيروي توليدگر جامعه هستند و نقش مهمي در رشد و رونق اقتصادي کشور دارند.


وي، پاک دلي، روح باصفا، ايثار و فداکاري، وطن دوستي، استحکام خانواده، احترام به بزرگتر، اخلاق و ايمان  را از مهمترين ويژگي هاي عشار برشمرد.

روحاني ادامه داد: اين ويژگي هاي خوب از گذشته تا به امروز وجود داشته داشته و در آينده هم وجود خواهد داشت.

رئيس جمهور بر ضرورت مدرنيزه کردن کشاورزي تاکيد کرد و گفت: دانش و فناوري همه زندگي افراد را تحت تاثير خود قرار داده  و حوزه کشاورزي نيز از اين امر مستثني نيست.

روحاني با بيان اينکه بايد بين سنت و مدرنيته آشتي برقرار کرد، افزود: در کشاورزي هم بايد از علم روز استفاده کرد و هم به سنت‌هاي خوب ديروز پايبند بود.

وي خاطرنشان کرد: اگر اخلاق خوب و فناوري مدرن را با هم توام کنيم مي‎توانيم به سعادت برسيم و زندگي راحتي را براي خود فراهم کنيم.

روحاني با بيان اينکه چهارمحال و بختياري داراي ويژگي هاي خوب و متعددي است، تصريح کرد: زندگي در بام ايران علاوه بر اينکه زيبايي‌هايي از جمله آب و هواي خوب و طبيعت زيبا دارد، اما داراي معضلات و چالش‌هايي نيز است.

وي، راه‌ها و جاده‌ها را از مهمترين معضلات اين استان دانست و گفت: بي‌شک منطقه کوهستاني داراي راه هاي سخت و صعب العبور است.

رئيس جمهور کشور با قدرداني از تلاش و خدمات عشاير اين استان، اظهار کرد: عشاير همواره همگام و مدافع آزادي و دين و مرزهاي کشور بوده‌اند و در خط مقدم دفاع از کشور همواره حاضر هستند.

روحاني با بيان اينکه عشاير دست آموز طبيعت هستند، افزود: عشاير هيچگاه با طبيعت ستيز نکرده اند و خود را با آن منطبق کرده اند.

وي با اشاره به مطالبات عشار و روستائيان اين استان، گفت: اين مطالبات بسيار به حق و درست است و ما تمام تلاش خود را براي تحقق آن به کار مي گيريم.

روحاني تصريح کرد: در حالي که امکانات دولتي محدود هستند اما مردم با ايثار خود کارهاي بزرگي انجام داده اند و امروز از همه دعوت مي کنم که کارآفريني کنند.

وي با بيان اينکه چهارمحال و بختياري داراي قابليت توليد محصولات ارگانيک است، گفت:‌ حرکت دولت به اين سمت است که کشاورزي توسعه پيدا کند و مدرنيته شود تا با بهره گيري از آب کمتر محصولات بيشتري توليد کرد.

روحاني خاطرنشان کرد: اين دولت از ابتدا به دنبال تقويت کشاورزي بوده و تحولات زيادي در بخش کشاورزي ايجاد شده اما بايد زياد کار کرد.

منبع: جهانبين نيوز

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html